RSS

Untuk ibu

23 May

Untuk ibu

Ya ALLAH..
Ampunilah semua dosa-dosa yang telah ibuku perbuat.
Baik dosa yang sengaja ia lakukan..
Maupun dosa yang tidak sengaja ia lakukan..
Panjangkanlah umurnya ya ALLAH..
Dan sehatkanlah ia selalu..
Jangan pernah engkau ambil semua nikmat yang telah ada pada dirinya ya ALLAH..
Ya ALLAH..
Berikanlah selalu perlindunganmu untuk orang yang aku sayang ini ya ALLAH..
Jagalah ia selalu di saat ia jauh dari hamba..
Ia satu-satunya yang aku punya di dunia saat ini..selain engkau ya ALLAH..
Aku tak rela bila ada orang lain yang menyakitinya..
Ya ALLAH..
Berikanlah semua kebaikan didunia dan di akhirat untuk ibuku ya ALLAH..
Dan jauhilah ia dari siksa api neraka..
Berikanlah semua yang terbaik hanya untuknya..
Bila takdir yang telah engkau tuliskan untuknya adalah sebuah keburukan..
Aku mohon padamu..
Rubahlah takdir tersebut menjadi sebuah kebaikan..
Untuk hidupnya..
Di dunia dan di akhirat nanti..
Ya ALLAH..
Aku tahu bahwa aku tidak dapat menjadi seorang anak yang terbaik untuknya..
Tetapi engkau tahu..
Engkau maha melihat..
Engkau juga maha mendengar..
Engkau tahu betapa besar cinta dan sayangku untuknya..
Aku memohon dengan sangat padamu ya ALLAH..
Bila kehidupan di dunia entah berakhir hari ini..
Entah esok ataupun lusa..
Bila nafasku berakhir hari ini
Entah esok ataupun lusa..
Aku memohon dengan sangat padamu..
Aku ingin melihat kembali ibuku dikehidupan yang akan datang..

 
Leave a comment

Posted by on May 23, 2011 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
